5 de jul. 2008

¡Guerra de Festivals!

De tothom és sabut ja a aquestes altures de la guerra de festivals que s'ha muntat al voltant dels dos festivals més importants d'aquest estiu. Per animar una mica més el tema, he fet una comparació dels cartells enfrontant noms d'un amb noms de l'altre. He intentat fer les millors associacions possibles per estil del grup i la música que fan o per el seu pes dins el cartell.

Quedi clar que és una opinió personal i que pot ser que molts no compartiu la mateixa opinió en alguns casos... si és així... comenteu i dieu la vostra!

A la dreta del ring, els noms del FIB, a l'esquerra els del Summercase i amb negreta la meva elecció. Aquí va la meva tria:


Morrissey - Sex Pistols
My Bloody Valentine - The Verve
Leonard Cohen - Grinderman
The Racounteurs - Interpol
Gnarls Barkley - Mogwai
Sigur Rós - Kings Of Leon
The Kills - Kaiser Chiefs
Death Cab For Cutie - The Kooks
Justice - 2manydjs
Hot Chip - Primal Scream
Babyshambles - Maxïmo Park
Mika - The Raveonettes
Siouxsie - The Breeders
Nada Surf - We Are Scientists
The National - Biffy Clyro
Roisin Murphy - Blondie
Spiritualized - Ian Brown
Vive La Fête - CSS
Calvin Harris - Foals
Erol Alkan - Cornelius
Yelle - Midnight Juggernauts
Lori Meyers - Los Planetas
La Casa Azul - Antònia Font
El Columpio Asesino - Dorian
The Ting Tings - Los Campesinos!
Lightspeed Champion - Glasvegas


Resultat final:

FIB (8)
Summercase (18)


Mentre amb els caps de cartell estan quasi empatats, en les segones i terceres files el Summercase guanya per golejada... per a mi ja hi ha un clar guanyador!

6 comentaris:

Anònim ha dit...

En aquesta llista hi ha grans barbaritats, pero bueno, ja diuen que per gustos els colors...

Discrepo completament amb:

Death Cab For Cutie - The Kooks
Babyshambles - Maxïmo Park
Mika - The Raveonettes
Nada Surf - We Are Scientists
The National - Biffy Clyro
Vive La Fête - CSS
Calvin Harris - Foals
El Columpio Asesino - Dorian (Dorian em fa fastic, jeje)


Per mi la cosa estaria FIB 14 - Summercase 14. Aixo si, jo vaig al FIB, el Summercase com a festivals em sembla una merda gegant. Bons grups pero donen 0 importancia a la comoditat i benestar del asistent

Nerv07 ha dit...

Bé bé així m'agrada, que la gent opini ^_^

Lluiset, la veritat és que en algunes vaig dubtar bastant i la majoria són en les que discrepes, i et puc assegurar que jo he estat als dos i al Summercase encara li falta per arribar al nivell del FIB, d'això no n'hi ha cap dubte.

Pel que fa a la llista, intentaré aportar algunes justificacions sobre la meva tria.

The Kooks i Maxïmo Park serien uns dels meus grups preferits i no me'ls perdria per res, encara que Maxïmo Park ja els he vist en directe, tenen un concert boníssim, Paul Smith és pura dinamita sobre l'escenari. Encara que tinc pedent veure també el Pete Doherty, cosa que pot ser un festival també, sens dubte si anés al FIB aquest no me'l perdria (a l'igual que DCFC).

A pesar que The Raveonettes siguin infinitament millor que Mika (no t'ho nego) tampoc sóc molt fan d'ells i m'agradaria més veure l'espectacle que montaria aquest home, ni que siguessin quatre cançons.

Nada Surf m'agraden, però WAS són una de les meves debilitats d'aquests SC, entre el potent directe de Biffy Clyro i The National em quedaria amb els primers i entre el pop més festiu de CSS i Vive La Fête em quedo amb les brasileres, sobretot després d'haver escoltat el seu segon disc.

Dorian tenen un estil molt peculiar, però només per escoltar Cualquier Otra Parte ja val la pena.

De Foals només dir que em sembla que és el grup que més voldria veure aquests moments en directe i del concert que tinc més ganes.

Serà un bluff com MGMT? Espero que no!

Anònim ha dit...

Jo estic un poc amb lluiset, hi ha grans barbaritats en quant al meu gust. Encara que de primer hi ha comparacions incomparables a la llista. Pero per a gustos, colors, es obvi.

Per a mi guanya de golejada el cartell del FIB respecte al del Summercase d'aquest any. Els de Sinnamon sols han fet que posar uns quants grups que saben que van a portar gent, pero sense cap ni peus amb molt d'ells. Sex Pistols a l'any 2008?? que barbaritat es esta?

The Kills es 10 vegades millor que els Kaiser. Siouxsie i The Breeders no tenen punt de comparació, la Kim sense els Pixies dona pena, i aixo que soc el fan numero 1 d'aquesta baixista. The Ting Tings per el que he vist tenen un directa brutal, Los Campesinos!... 0.

I es com tot, opinions personals i gustos.

Dorian.. puagh!!!

Salut!!

Nerv07 ha dit...

Hola German!!

La veritat és que sí, hi ha grups una mica difícils de comparar sobretot per l'estil de música, trajectòria, etc... (amb qui comparo Leonard Cohen? XD)

Sex Pistols no es pot negar que siguin / han estat un referent i un dels grups més importants de finals dels 70, per mi és un grup que si tens l'oportunitat de veure'l encara que sigui al 2008 no la pots deixar escapar, encara que no s'aguantin drets sobre l'escenari i passin sense més pena que glòria.

I els Kaiser van donar per mi el millor concert del SC l'any passat, una passada el que arriba a aconseguir Ricky Wilson fent saltar i ballar a tot el públic, és genial aquest home.

Per mi el FIB d'aquest any m'ha decepcionat bastant, sense punt de comparació amb l'any passat i no en parlem ja del de fa dos anys o del que en fa tres. Per mi han baixat el nivell considerablement.

El Summer per altra banda encara han de millor molt respecte a organització però no hi ha dubte que aquest any han portat molts més grups acord al meu gust musical (sobretot en grups mitjans i petits).

Anònim ha dit...

Personalmen crec que The racounters son mol mes bon grup que interpol.
I death cab tmb bastan millors que "el canto del loco" angles que son the kooks.

Tmb crec que primal son millors que hot chip.
I nada Surf millors que We are scientist.

pero pa gustos los colores!

Anònim ha dit...

i taaaaant q el SUMMERCASE guanya per golejada!

aixi magrda carinyu, ala teva elecció no podien faltar los planetas, dorian, kaiser chiefs i the kooks jejeje!

pero ma faltat Sex pistols eeeeehhh

¬¬

en fi , tu perdonare xD

ja kda poket pel summercase^^ quin monoooo!

MUAAAAA*